Reklamation
Anmäl ditt garantiärende här

Skicka in en reklamation
Har du haft otur och köpt en vara av oss som det är fel på eller vill reklamera den? Då kan formuläret nedan enkelt fyllas i. Alternativt kan reklamationen skickas till reklamasjon@freeteam.no.
Vid reklamation görs en bedömning av produkten, i vissa fall måste vi skicka reklamationen vidare för bedömning av tillverkaren. Dina åsikter som kund värderas högt, därför ber vi dig att kontakta oss när du har problem med en produkt du har köpt av oss. När vi har tagit emot ditt ärende arbetar vi för att det ska behandlas så snabbt som möjligt.
Reklamationsrätt
Observera att reklamationsrätten gäller fabrikationsfel på produkten och inte fel orsakade av normalt slitage eller åldrande av produkten. Reklamationsrätten kräver korrekt installation, användning och att korrekt underhåll har utförts. En reklamation ska göras så snart som möjligt efter att ett fel upptäckts. Du kan reklamera en vara i upp till 5 år efter att du som kund köpt varan. Ett godkänt garantiärende omfattar material och arbete.
Garanti
Garantin gäller vid fabrikationsfel eller defekter i 5 år från dokumenterat inköpsdatum, kvitto måste uppvisas. Garantin gäller för sömmar, dragkedjor, fönsterfolie, kardborreband samt tak och tältduk där faktorer som underhåll och användande spelar in.
Garantin omfattar inte skada orsakad av kemikalier som inte är rekommenderade av Eurotents, bristande underhåll, felmontering, skador som är väderrelaterade, exempelvis vind, nederbörd av snö och regn.
Garantin är personlig och gäller inte vid vidareförsäljning. Alla reklamationer skall mailas till inköpsstället med kvitto, beskrivning av fel samt med bifogade bilder. Vid övriga frågor så är du välkommen att höra av dig på hej@eurotents.se eller genom vår kundtelefon på +46 54 52 49 29